За недоволството на такситата – ако в магазин за баклава не влиза никой, държавата ли е виновна или баклавата?
Всяка професия заслужава уважение. Така трябва да е с таксиметровите шофьори и техните началници. Но уважение срещу уважение, особено в сферата на услугите.
В края на миналата година таксиметровите превозвачи излязоха на общонационален протест, който остана встрани от важните събития. Може би защото никой не им обърна внимание. Те настояват за актуализация на тарифите за услугата и за адекватни условия на труд. От бранша искат 2,10 лева начална тарифа, 1,30 лв. дневна и 1,50 лв. нощна. Освен това искат отпадане на патентния данък за следващата година, приравняване на дейността им към градския транспорт и премахване на мобилните приложения за споделено пътуване.
Очевидно е, че искат толкова много, че няма кой да го изпълни – нито тази, нито следваща власт. И очевидно живеят със спомените от зората на демокрацията, когато такситата можеха да блокират колкото си искат улици и властта да омекне.
Освен повече пари, а това искат всички в държавата, такситата искат и адекватни условия на труд. Какво означава това, след като условията се определят от фирмата превозвач и шофьора на таксито. Те срещу себе си ли протестират или срещу държавата? Ако през лятото караш таксито по шорти, потник и джапанки, това адекватни условия на труд ли са? Не, разбира се. Но имаш претенциите на колегата от Лондон. Е, няма кой да те чуе.
Един от началниците на такситата казва, че загубата на оборот била между 70 и 80% през деня и 90% почти през нощта. Но такситата работят, локдаунът не ги е хванал. Ако имам магазин за баклава и никой не влиза в него, държавата ли е виновна или баклавата?
Следващата година данъкът върху таксиметровия превоз в Пловдив пада от 750 на 300 лева. "Това е национална антикризисна мярка в ситуацията на продължаващата епидемия, желаем да улесним бранша, който при въвеждането на извънредното положение и последвалите епидемични мерки, изпитва затруднения. Това е и директна грижа към всеки един таксиметров шофьор", коментира зам.-кметът по транспорт
Тодор Чонов.
Това дават от общината. А дали в условията на труд влизат уважението към пътниците, удобна кола и без номера с брояча? Трябва да влизат. Иначе уважение всекиму.