close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Политика
Лица
Институциите
Анализи
Бизнесът
Прогнози
Спорт
RSS
Водещи новини
Българинът нагъва повече свинско за сметка на каймата и колбасите
©
13:17 / 02.03.2024
860
Българинът значително е увеличил потреблението си на свинско месо през последните 10 години. Това показват данните на Националната статистика за периода от 2013 до 2022 година. Предпочитанията към прясното месо били за сметка на каймата и колбасите.

Ако през 2013 г. едно домакинство е консумирало средно по 17,8 кг свинско на година, то през 2022-ра потреблението вече е близо 26 кг. И има причина за това.

Кюфтетата и саламът вече не са на мода, показва още статистиката. Потреблението на кайма се е свило от 18 на 16 килограма за година. Намаление с близо 3 килограма годишно е отчетено и при консумацията на малотрайни колбаси.

Предпочитанията на клиентите към месото за сметка на колбасите и кюфтетата често ги водят на пазар и извън България, особено живеещите в погранични райони.

"Ние имаме изградена магазинна мрежа и във Велико Търново. Там повече се пазарува, защото в Русе ние сме до европейска столица Букурещ и там храната е с по-ниско ДДС - животновъдите са освободени от всякакви данъци и директно си ги вкрават в магазина.

Така цената е много по-добра отколкото българската и си ходят събота и неделя да си пазаруват в Румъния", споделя  медията Борис Биринджиев - месопреработвател.

Статистиката казва,че свинското е поскъпвало с най-бавни темпове - общо с един лев за десет години. Практиката пък показва, че също с един лев е скочила цената на прасетата, но само за 2023 г.

Свинското скочило със 7,5%, но "няма нищо спекулативно" - според земеделския министър. "За нашите прасета изкупната цена беше два лева плюс ДДС, в момента купуваме на 3 лева с ДДС - с един лев по-скъпо е свинското месо от миналата година. Никога в България не е прескачала цената на прасетата над 2,50-2,60 лева, а в момента е 3,60 живо тегло", обясни още месопреработвателят.

Въпреки това повишената консумация на българско месо е трайна тенденция, като показател за това са малките фирмени магазини, където месни продукти не залежават.

Ако пък в търговската мрежа е останало непродадено месо, чиято трайност все още е в срок, то добрият вариант е да бъде дарено на Бълграската хранителна банка, където гладуващи хора да могат да бъдат подпомогнати.
Още новини от Бизнес новини:
За реклама: 0887 45 24 24 и juliana@mg24.bg
За контакти: 0700 450 24 и office@mg24.bg
©2020 Медия груп 24 ООД. zaplovdiv.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от zaplovdiv.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни . Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в zaplovdiv.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.